Статут закладу

ЗАТВЕРДЖЕНО

 

                                                                        Рішення ХІХ сесії VII скликання            

                                                                        Березанської селищної ради

                                                                                  

                                                                          Березанський селищний голова

                                                                          ------------------ В.А. Хоміцький

                                                                                     «----» ------------2019 р.



 

СТАТУТ

 

БЕРЕЗАНСЬКОГО ЗАКЛАДУ

ДОШКІЛЬНОЇ  ОСВІТИ

  (ясла -  садок )

«СОНЕЧКО»

Березанської селищної ради

 (нова редакція)

24795814





 

 

 

 

 

 

 



 

Березанка – 2019

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Березанський заклад дошкільної освіти «Сонечко» Березанської селищної ради (далі – заклад дошкільної освіти) знаходиться у комунальній власності.

Повна назва закладу – Березанський заклад дошкільної освіти «Сонечко» (ясла – садок)  Березанської селищної ради.

Скорочена назва закладу освіти – Березанський ЗДО «Сонечко»».

Тип закладу - дитячий садок (ясла – садок).

Юридична адреса закладу дошкільної освіти: 57412, Миколаївська область, Березанський район, смт.Березанка, провулок Банківський, 16.

Засновником Березанського ЗДО «Сонечко» є Березанська селищна рада Миколаївської області, код ЄДРПОУ 04376624. Уповноваженим органом засновника з питань освіти є відділ освіти,  культури, молоді та спорту Березанської селищної ради.

Засновник здійснює фінансування закладу дошкільної освіти, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей, згідно визначених прав та обов’язків Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».

1.2. Березанський ЗДО «Сонечко»  у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», іншими законодавчими актами, актами Президента України, Кабінету Міністрів, наказами МОН, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, Базовим компонентом дошкільної освіти, власним Статутом.

1.3. Березанський ЗДО «Сонечко»  є юридичною особою і діє на підставі Статуту, який затверджується Березанською селищною радою за погодженням з відділом освіти, культури, молоді та спорту Березанської селищної ради та підлягає реєстрації, має печатку і штамп встановленого зразка, бланки з власними реквізитами.

Статут Березанського ЗДО «Сонечко» розроблений на основі Положення про дошкільний навчальний заклад (Постанова КМУ№305 від 12 березня 2003 року «Про затвердження Положення про дошкільний навчальний заклад»).   

Створення, ліквідація, реорганізація Березанського ЗДО «Сонечко»  здійснюється відповідно до законодавства.

1.4. Головною метою закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права дитини на здобуття дошкільної освіти, цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей, поглибленого гуманітарного розвитку шляхом виховання, навчання, соціалізації, формування необхідних життєвих навичок та готовності продовжувати освіту.

1.5. Діяльність закладу дошкільної освіти спрямована на реалізацію особистої орієнтованої моделі дошкільної освіти в процесі розв’язання основних завдань дошкільної освіти:

  • збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини;
  • виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, рідної та регіональних мов, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;
  • формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;
  • формування духовності, соціальної компетентності, гуманізму;
  • виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;
  • раціональне використання в освітньому процесі інноваційних педагогічних технологій, авторських методик, кадрового потенціалу, фінансових засобів для успішного засвоєння змісту чинних програм навчання, виховання та розвитку дітей дошкільного віку.

1.6. Заклад дошкільної освіти здійснює свою діяльність за наявності ліцензії на право провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти, виданої у встановленому законодавством України порядку.

1.7 Заклад дошкільної освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством, Положенням та даним Статутом.

1.8.  Заклад дошкільної освіти несе відповідальність перед територіальною громадою, здобувачами освіти, суспільством і державою за:

  • реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» та Базовим компонентом дошкільної освіти;
  • дотримання прав дитини у сфері дошкільної освіти;
  • забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня і обсягу;
  • створення безпечних та нешкідливих умов розвитку, виховання та навчання дітей, зміцнення здоров’я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечення їх дотримання;
  • формування у дітей гігієнічних навичок та основ здорового способу життя, норм безпечної поведінки;
  • здійснення соціально-педагогічного патронату, взаємодію з сім’єю;
  • поширення серед батьків психолого-педагогічних та фізіологічних знань про дітей дошкільного віку;
  • планування своєї діяльності та формування стратегії розвитку закладу;
  • дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази.

1.9. Взаємодія сім’ї і  закладу дошкільної освіти :

  • сім’я зобов’язана сприяти здобуттю дитиною освіти у закладі освіти або забезпечити дошкільну освіту в сім’ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;
  • відвідування дитиною закладу освіти не звільняє сім’ю від обов’язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі;
  • батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров’я, людської гідності;
  • за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, діти можуть здобувати дошкільну освіту у закладах освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності.

1.10. Заклад  дошкільної освіти надає дошкільну освіту:

  • громадянам України незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак;
  • іноземцям та особам без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, у порядку, встановленому для громадян України.

1.11. Заклад дошкільної освіти може створювати умови для здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами та здійснювати її за окремими програмами і методиками, розробленими на основі Державної базової програми центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я.

1.12. Заклад дошкільної освіти має право здійснювати обробку персональних даних, що містяться в зареєстрованих базах даних, з метою забезпечення реалізації трудових відносин, відносин у сфері управління людськими ресурсами, зокрема, кадровим потенціалом, адміністративно-правових відносин, відносин у сфері бухгалтерського обліку, у сфері економічних, фінансових послуг та страхування, відносин у сфері охорони здоров’я.

1.13 Взаємовідносини між закладом дошкільної освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

1.14 Заклад дошкільної освіти є неприбутковою установою.

1.15. Працівники закладу дошкільної освіти несуть відповідальність за життя, фізичне і психічне здоров’я кожної дитини відповідно до чинного законодавства.

II. КОМПЛЕКТУВАННЯ  ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Березанський заклад дошкільної освіти «Сонечко» розрахований на 210 місць.

2.1. Комплектування груп закладу дошкільної освіти  проводиться у межах ліцензованого обсягу.

Групи закладу дошкільної освіти комплектуються за віковими (одновіковими, різновіковими) ознаками. Комплектування групи за віком передбачає перебування в ній дітей однакового віку або з різницею у віці. Групи комплектуються відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у закладі дошкільної освіти. Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп здійснюється наприкінці оздоровчого періоду (серпень).

2.2. У закладі дошкільної освіти функціонує 10  основних груп з денним режимом перебування та віком від 2-х до 7-ми років.

 Діти з особливими освітніми потребами можуть перебувати до семи (восьми) років у інклюзивній групі закладу дошкільної освіти.

Наповнюваність груп дітьми у закладі дошкільної освіти становить:

  • для дітей віком від 1,5-2 роки – до 10 осіб;
  • від 2- -3 років – до 15 осіб;
  • від 3- 6 років –  до 20 осіб;
  • різновікові –     до 15 осіб.

Зарахування дитини у заклад дошкільної освіти здійснюється на підставі:

  • заяви одного з батьків або осіб, які їх замінюють;
  • медичної довідки про стан здоров’я дитини з висновком лікаря про те, що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти;
  • довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення;
  • свідоцтва про народження дитини;
  • документа, який підтверджує статус пільгової категорії сім’ї (у разі наявності).

За дитиною зберігається місце у закладі дошкільної освіти у разі:

  • її хвороби, карантину;
  • санаторно - курортного лікування та реабілітації;
  • на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють;
  • у літній оздоровчий період (75 днів).

Відрахування дітей із закладу може здійснюватись:

  • за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;
  • на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування в закладі освіти цього типу;
  • у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, коштів за харчування дитини протягом 2-х місяців;
  • якщо дитина не відвідує заклад освіти без поважних причин більше 2-х місяців.

2.3. Адміністрація закладу дошкільної освіти письмово повідомляє батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини не менш як за 10 календарних днів.

2.4. Забороняється безпідставне відрахування дитини із закладу дошкільної освіти.

ІІІ. РЕЖИМ РОБОТИ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

3.1. Режим роботи закладу дошкільної освіти встановлюється засновником.

3.2 Заклад працює за п’ятиденним робочим тижнем протягом 10,5 годин. Вихідні дні: субота, неділя, святкові та неробочі дні впродовж календарного року.

3.3. Щоденний графік роботи закладу: початок роботи закладу освіти –07:30, закінчення – 18:00.

 

IV. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

4.1.  Навчальний рік у закладі дошкільної освіти починається 01 вересня і закінчується 31 травня наступного року, а оздоровчий період – з 01 червня до 31 серпня.

4.2.  Заклад дошкільної освіти здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та оздоровчий період.

4.3. План роботи закладу дошкільної освіти схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується директором дошкільного навчального закладу.

4.4.   Освітній процес проводиться українською мовою.

4.5. Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом та реалізується згідно з чинною програмою (програмами) розвитку дітей та навчально-методичними посібниками, затвердженими в установленому порядку МОН України.

4.6.  Базовий компонент дошкільної освіти – це державний стандарт, що містить норми і положення, які визначають державні вимоги до рівня розвиненості та вихованості дитини дошкільного віку, а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті. Виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти є обов’язковим. Процедура досягнення здобувачами дошкільної освіти, результатів навчання (набуття компетентностей), передбачених Базовим компонентом дошкільної освіти, визначається освітньою програмою закладу освіти.

4.7.  Навчально-методичне забезпечення реалізації Базового компонента дошкільної освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

4.8. Освітня програма – це єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих дошкільним навчальним закладом для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

4.9.    Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу дошкільної освіти та затверджується його керівником.

4.10. Заклад дошкільної освіти для здійснення освітнього процесу має право обирати чинну програму (програми) розвитку дітей із затверджених в установленому порядку МОН України.

V. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

5.1. Учасниками освітнього процесу у закладі освіти є:

  • діти дошкільного віку;
  • педагогічні працівники: директор, вихователі, вихователь – методист, соціальний педагог, практичний психолог, логопед;
  • помічники вихователів;
  • медичний працівник;
  • батьки або особи, які їх замінюють;
  • асистенти дітей з особливими освітніми потребами;
  • фізичні особи, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.

5.2. Права і обов’язки дитини визначені Конституцією України, Законом України «Про освіту», Законом України «Про дошкільну освіту» та іншими нормативно-правовими актами, охороняються Конвенцією про права дитини, чинним законодавством.

5.3. Кожна дитина, що виховується в закладі дошкільної освіти, має гарантоване державою право на:

  • безоплатну дошкільну освіту в державних і комунальних закладах дошкільної освіти;
  • безпечні та нешкідливі для здоров’я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;
  • захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров’ю, моральному та духовному розвитку;
  • безоплатне медичне обслуговування;
  • захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров’ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності;
  • здоровий спосіб життя;
  • якісне навчання за державними та авторськими програмами;
  • розвиток своїх творчих здібностей та інтересів;
  • діти з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями, мають право на першочергове зарахування до закладів дошкільної освіти.

 

5.4. Права батьків або осіб, які їх замінюють:

  • вибирати заклад дошкільної освіти та форму здобуття дитиною дошкільної освіти;
  • обирати і бути обраним до органів громадського самоврядування закладу освіти;
  • звертатися до відповідних органів місцевого самоврядування з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;
  • брати участь в покращенні організації освітнього процесу та зміцненні матеріально-технічної бази закладу освіти;
  • отримувати систематичну інформацію про розвиток дитини, її здоров’я, особливості поведінки в колективі однолітків;
  • захищати в органах самоврядування закладу освіти та у відповідних державних та судових органах законні інтереси своїх дітей;
  • заслуховувати звіти директора, спеціалістів та групових вихователів про роботу закладу дошкільної освіти;
  • вимагати уважного і дбайливого ставлення персоналу закладу дошкільної освіти до особистості дитини, охорони її життя і здоров’я, встановлення оптимального режиму перебування дитини в закладі дошкільної освіти.


5.5. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов’язані:

  • виховувати у дітей любов до України, повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського народу, толерантність, дбайливе ставлення до довкілля;
  • забезпечувати умови для здобуття дітьми старшого дошкільного віку дошкільної освіти за будь-якою формою;
  • постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних задатків, нахилів та здібностей;
  • поважати гідність дитини;
  • виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком, державної і рідної мови, до народних традицій і звичаїв;
  • своєчасно вносити плату за харчування дитини до закладу дошкільної освіти у встановленому порядку (до 15 числа кожного місяця);
  • своєчасно повідомляти заклад дошкільної освіти про можливість відсутності або хвороби дитини;
  • стежити за станом здоров’я дитини;
  • забезпечувати інформаційні потреби своєї дитини;
  • підтримувати наступність у роботі сім’ї і закладу дошкільної освіти з питань виховання і навчання дітей;
  • інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.

5.6. Педагогічний працівник закладу дошкільної освіти – особа з високими моральними якостями, яка має вищу педагогічну освіту за відповідною спеціальністю та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, забезпечує результативність та якість роботи, а також фізичний і психічний стан якої дозволяє виконувати професійні обов’язки.

5.7. Педагогічне навантаження педагогічних працівників закладу дошкільної освіти на тиждень, що відповідає тарифній ставці.

 5.8.Педагогічне навантаження педагогічного працівника закладу освіти обсягом менше тарифної ставки, встановлюється лише за його письмовою згодою у порядку, передбаченому законодавством України.

 

5.9. Оплата праці педагогічних працівників, спеціалістів, обслуговуючого персоналу та інших працівників закладу дошкільної освіти здійснюються згідно з Кодексом Законів про працю України та іншими нормативно-правовими актами.

5.10. Трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, Правилами внутрішнього розпорядку закладу дошкільної освіти.

5.10. Педагогічні працівники закладу освіти мають право:

  • на вільний вибір педагогічно доцільних форм, методів і засобів роботи з дітьми;
  • на проходження сертифікації – зовнішнього оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника (у тому числі з педагогіки та психології, практичних вмінь застосування сучасних методів і технологій навчання), що здійснюється шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду роботи;
  • запроваджувати в практику роботи з дітьми кращі досягнення педагогів власного закладу освіти, району, області, держави, зарубіжні досягнення;
  • брати участь у роботі органів самоврядування закладу освіти;
  • на підвищення кваліфікації, участь у методичних об’єднаннях, нарадах тощо;
  • проводити в установленому порядку науково-дослідну, пошукову та експериментальну роботу;
  • вносити пропозиції щодо поліпшення роботи закладу освіти;
  • на соціальне та матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;
  • об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
  • на захист професійної честі та власної гідності;
  • вимагати від директора закладу освіти створення належних умов для здійснення освітнього процесу та оздоровлення дітей;
  • бути членами об’єднань громадян, що не заборонені чинним законодавством;
  • інші права, що не суперечать законодавству України.

5.11. Педагогічні працівники зобов’язані:

  • виконувати Статут, Правила внутрішнього трудового розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
  • дотримуватися педагогічної етики, норм загальнолюдської моралі, поважати гідність дитини та її батьків;
  • співпрацювати з сім’ями вихованців закладу освіти з питань виховання та навчання дітей;
  • забезпечувати емоційний комфорт, захист дитини від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять її здоров’ю, а також від фізичного та психологічного насильства;
  • брати участь у роботі педагогічної ради та інших методичних заходах, пов’язаних з підвищенням професійного рівня, педагогічної майстерності, загальної та політичної культури;
  • виконувати накази та розпорядження керівництва;
  • берегти майно закладу освіти: обладнання, посібники, іграшки, підтримувати чистоту і дотримуватись правил санітарії, техніки безпеки, пожежної безпеки;
  • дотримуватись академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі;
  • інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.

5.12. Педагогічні та інші працівники приймаються на роботу до закладу директором закладу дошкільної освіти.

5.13. Працівники закладу дошкільної освіти несуть відповідальність за збереження життя, фізичне і психічне здоров’я дитини згідно з чинним законодавством.

5.14. Працівники закладу дошкільної освіти відповідно до Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234, проходять періодичні безоплатні медичні огляди.

 5.15. Педагогічні працівники закладу освіти відповідно до ст.. 51 п.2 Закону України «Про освіту» можуть проходити сертифікацію.

Сертифікація педагогічного працівника відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативою.

За результатами успішного проходження сертифікації педагогічному працівнику видається сертифікат, який є дійсним упродовж трьох років. Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником.

5.16. Педагогічні працівники закладу освіти підлягають обов’язковій атестації, яка проводиться, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

5.17. У між атестаційний період відповідно до ст.. 59 п.2 Закону України «Про освіту» педагогічні працівники підвищують власну кваліфікацію, яка може здійснюватися за різними видами (навчання за освітньою програмою, стажування, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, семінарах-тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо) та у різних формах (інституційна, дуальна, на робочому місці (на виробництві) тощо).

 

5.16. За успіхи у роботі, досягнення високих результатів у навчанні та вихованні дітей працівникам може встановлюватися матеріальне та моральне заохочення відповідно до чинного законодавства.

5.17. Педагогічним працівникам дошкільного навчального закладу(також обслуговуючому персоналу за наявності коштів у місцевому бюджеті) виплачується допомога на оздоровлення у розмірі місячного посадового окладу (ставки заробітної плати) при наданні щорічної відпустки.

5.18.Працівники, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього розпорядку закладу дошкільної освіти, не виконують посадових обов’язків, умов трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

VI. УПРАВЛІННЯ ДОШКІЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

6.1. Управління закладом дошкільної освіти здійснюється засновником – Березанською селищною радою та відділом освіти, культури, молоді та спорту  Березанської селищної ради.

6.2. Безпосереднє керівництво роботою закладу дошкільної освіти здійснює його директор, який призначається і звільняється з посади з дотриманням чинного законодавства. На посаду директора закладу освіти призначається особа, яка є громадянином України, має вищу освіту не нижче ступеня бакалавра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.

6.3. Директор закладу дошкільної освіти :

  • відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти, що визначені Законом України «Про дошкільну освіту», та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;
  • організовує діяльність закладу дошкільної освіти;
  • здійснює керівництво і контроль за діяльністю дошкільного навчального закладу;
  • діє від імені закладу дошкільної освіти, представляє його в усіх державних та інших органах, установах і організаціях, укладає угоди з юридичними та фізичними особами;
  • вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
  • розпоряджається в установленому порядку майном і коштами закладу освіти;
  • відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу освіти;
  • приймає на роботу та звільняє з роботи працівників закладу освіти;
  • видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження, контролює їх виконання;
  • затверджує штатний розпис за погодженням з управлінням освіти;
  • контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей;
  • затверджує Правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові інструкції працівників за погодженням з профспілковим комітетом;
  • забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників;
  • контролює відповідність застосованих форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей до їх вікових, психофізіологічних особливостей, здібностей і потреб;
  • підтримує ініціативу щодо вдосконалення освітнього процесу, заохочує творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;
  • організовує різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють;
  • щороку звітує про освітню, методичну, економічну і фінансово-господарську діяльність закладу освіти на загальних зборах колективу та батьків або осіб, які їх замінюють;
  • має інші права та обов’язки, передбачені чинним законодавством.

6.4. Постійно діючий колегіальний орган у закладі дошкільної освіти – педагогічна рада. До складу педагогічної ради входять: директор, педагогічні працівники, медичні працівники, інші спеціалісти. Можуть входити голови батьківських комітетів. Запрошеними з правом дорадчого голосу можуть бути представники громадських організацій, педагогічні працівники закладів середньої освіти, батьки або особи, які їх замінюють. Головою педагогічної ради є директор закладу. Педагогічна рада обирає зі свого складу секретаря на навчальний рік.

Педагогічна рада закладу освіти:

  • схвалює освітню програму закладу, оцінює результативність її виконання та виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей у кожній віковій групі;
  • формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу у закладі;
  • визначає план роботи закладу та педагогічне навантаження педагогічних працівників;
  • затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей;
  • обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи;
  • затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;
  • розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
  • визначає шляхи співпраці закладу дошкільної освіти з сім’єю;
  • ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення вихованців, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
  • розглядає питання щодо відповідальності працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
  • має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;
  • розглядає інші питання, віднесені законом та/або установчими документами закладу до її повноважень.

Рішення педагогічної ради  у закладі дошкільної освіти вводяться в дію рішеннями директора закладу.

6.5. У закладі дошкільної освіти можуть діяти:

  • органи самоврядування працівників закладу освіти;
  • органи батьківського самоврядування;
  • інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

6.6. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, які скликаються не рідше одного разу на рік. Кількість учасників загальних зборів від працівників закладу освіти – 2/3, батьків та представників громадськості – 1/3. Термін їх повноважень становить один рік. Рішення загальних зборів приймаються простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх.

Загальні збори (конференція):

  • заслуховують звіти керівника закладу освіти з питань статутної діяльності та дають оцінку його професійно-педагогічної діяльності;
  • розглядають питання освітньої, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу дошкільної освіти.
  • обирають раду закладу освіти, її членів і голову, встановлюють терміни її повноважень;
  • затверджують основні напрями вдосконалення роботи і розвитку закладу освіти.

6.7. У період між загальними зборами може діяти рада закладу дошкільної освіти. Кількість засідань ради визначається за потребою. Засідання ради  закладу дошкільної освіти є правомірним, якщо в ньому бере участь не менше двох третин її членів (працівники закладу освіти, батьки). Рада закладу дошкільної освіти організовує виконання рішень загальних зборів, розглядає питання поліпшення умов для здобуття дошкільної освіти, зміцнення матеріально-технічної бази, поповнення й використання бюджету закладу, вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу, погоджує зміст і форми роботи з педагогічної освіти батьків або осіб, які їх замінюють.

6.8. У закладі дошкільної освіти може створюватись наглядова (піклувальна) рада – орган самоврядування, який формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, закладів освіти, окремих громадян, з метою залучення громадськості до вирішення проблем освіти, забезпечення сприятливих умов ефективної роботи закладу освіти.

Піклувальна рада (у складі 7-15 осіб) створюється за рішенням загальних зборів (конференції) або ради дошкільного навчального закладу. Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах (конференції) дошкільного навчального закладу і працюють на громадських засадах. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менше ніж чотири рази на рік.

Основними завданнями піклувальної ради є:

- співпраця з органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями,  закладами освіти, окремими громадянами спрямована на поліпшення умов утримання дітей у закладі дошкільної освіти ;

- сприяння зміцненню матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновлювальної, лікувально-оздоровчої бази закладу дошкільної освіти;

- сприяння залученню додаткових джерел фінансування закладу дошкільної освіти;

- сприяння організації та проведенню заходів, спрямованих на охорону життя та здоров'я учасників освітнього процесу;

- організація дозвілля та оздоровлення дітей і працівників закладу дошкільної освіти;

- стимулювання творчої праці педагогічних працівників;  

- всебічне зміцнення зв'язків між родинами дітей та закладу дошкільної освіти;

- сприяння соціально-правовому захисту учасників освітнього процесу.

VІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ  ОСВІТИ

7.1. Заклад дошкільної освіти забезпечує збалансоване харчування дітей, необхідне для їх нормального росту і розвитку із дотриманням натурального набору продуктів, визначених спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі охорони здоров’я спільно з спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі освіти і науки за погодженням з спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у галузі фінансів.

7.2. У закладі дошкільної освіти встановлено 3-ри разове харчування. У літньо-оздоровчий період 4-х разове.

7.4 Організація та відповідальність за харчування дітей у закладі освіти покладаються на Березанську селищну раду, відділ освіти, культури, молоді та спорту Березанської селищної ради, а також на директора  закладу освіти.

7.5.Пільгові умови оплати харчування дітей у закладі освіти для багатодітних та малозабезпечених сімей та інших категорій, які потребують соціальної підтримки, надаються за рішенням органу місцевого самоврядування за рахунок коштів місцевого бюджету.

7.6. Контроль за організацією та якістю харчування, вітамінізацією страв, закладкою продуктів харчування, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю зберігання, дотриманням термінів реалізації продуктів покладається на медичних працівників та директора закладу дошкільної освіти.

7.7. Порядок встановлення плати за харчування дитини у закладі освіти визначається Кабінетом Міністрів України.

VIІІ. МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДІ

ДОШКІЛЬНОЇ  ОСВІТИ

8.1. Медичне обслуговування дітей закладу освіти здійснюється на безоплатній основі медичними працівниками, які входять до штату закладу.

До основних обов’язків медичних працівників закладу дошкільної освіти  належать:

  • моніторинг стану здоров’я, фізичного та нервово-психічного розвитку дітей, надання їм невідкладної медичної допомоги;
  • організація і проведення медичних оглядів, у тому числі поглиблених, профілактичних та лікувально-оздоровчих заходів, оцінка їх ефективності;
  • здійснення контролю за організацією та якістю харчування, дотриманням раціонального режиму освітньої діяльності, навчального навантаження;
  • медичний контроль за виконанням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму;
  • проведення санітарно-просвітницької роботи серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників закладу.

8.2. Заклад дошкільної освіти  надає приміщення і забезпечує належні умови для роботи медичного персоналу та проведення лікувально-профілактичних заходів.

8.3.Органи охорони здоров’я, заклади охорони здоров’я разом з органами управління освітою здійснюють контроль за дотриманням санітарного законодавства у закладах дошкільної освіти, щорічно забезпечують  безоплатний медичний огляд дітей, моніторинг і корекцію стану їх здоров’я, несуть відповідальність за додержання санітарно-гігієнічних норм, проведення лікувально-профілактичних заходів у закладах дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типу і форм власності.

 

IX. МАЙНО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

9.1. Матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти включає будівлі, споруди, земельну ділянку, комунікації, інвентар, обладнання та інші матеріальні цінності.

9.2. Майно закладу дошкільної освіти є комунальною власністю і належить йому на праві оперативного управління.

9.3. Вимоги до матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти визначаються відповідними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також Примірним переліком ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладу дошкільної освіти.

9.4. Збитки, завдані закладу освіти у результаті порушення майнових прав громадянами, юридичними особами і державними органами, відшкодовуються закладу за рішенням суду.

9.5. Засновник здійснює контроль за ефективністю використання та збереження закріпленого за закладом дошкільної освіти комунального майна, правомочністю дій стосовно комунальної власності та веденням фінансово-господарської діяльності відповідно до чинного законодавства.

 

 

X. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

10.1. Фінансово-господарська діяльність закладу дошкільної освіти здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», законів про бюджет, власність, місцеве самоврядування та інших нормативно-правових актів.

10.2. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти фінансуються за рахунок коштів засновника.

10.3. Джерелами фінансування закладу дошкільної освіти можуть бути кошти:

  • місцевого бюджету, що надходять у розмірі, передбаченому нормативами фінансування;
  • батьків або осіб, які їх замінюють;
  • добровільні пожертвування та цільові внески фізичних і юридичних осіб;
  • інші надходження, не заборонені законодавством України.

Заклад дошкільної освіти «Сонечко»  за погодженням із засновником має право:

  • придбати, орендувати необхідне йому обладнання та інше майно;
  • отримувати допомогу від підприємств, установ, організацій або фізичних осіб.

10.4. Статистична звітність за формою 85-К про діяльність дошкільного закладу здійснюється відповідно до законодавства.

10.5. Порядок діловодства в закладі дошкільної освіти визначається директором закладу відповідно до чинного законодавства.

 

XІ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ  ОСВІТИ

 

11.1. Державний нагляд (контроль) за діяльністю закладу здійснюється  центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та її територіальними органами відповідно до Закону України «Про освіту».Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.Інституційний аудит може бути проведений за ініціативою засновника, керівника. Колегіального органу управління або піклувальної ради закладу освіти у випадках передбачених чинним законодавством.

11.2. Контроль за дотриманням закладом державних вимог щодо змісту, рівня й обсягу дошкільної освіти здійснюється відділом освіти, культури, молоді та спорту  Березанської селищної ради.

 

11.3. Зміст, форми та періодичність контролю, не пов’язаного з освітнім процесом, встановлюється Березанською селищною радою.

 

XІІ. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У СФЕРІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

12.1.Працівники закладу освіти, що винні у порушенні законодавства про дошкільну освіту, несуть відповідальність у порядку, встановленому законами України.

12.2. Невиконання закладом освіти ліцензійних умов може бути підставою для позбавлення його ліцензії на провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти.

 

 

ХІІІ. ЛІКВІДАЦІЯ, РЕОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

13.1. Рішення   про   ліквідацію, реорганізацію чи перепрофілювання закладу освіти приймається засновником закладу відповідно до діючого законодавства України.

13.2. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною наказом засновника, а   у   випадках   ліквідації   за   рішенням   господарського   суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим  органом.

 

13.3. 3 моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження  з управління справами закладу освіти. Ліквідаційна комісія складає баланс і подає його засновнику.

13.4.У разі реорганізації права та зобов’язання закладу освіти переходять до правонаступників визначених відділом освіти, культури, молоді та спорту  Березанської селищної ради.

13.5. При ліквідації  і реорганізації закладу освіти звільненим працівникам гарантується додержання їх прав та інтересів згідно з трудовим законодавством України.

13.6.У разі ліквідації закладу освіти вивільнені приміщення використовуються виключно для роботи з дітьми. Майно, яке є комунальною власністю (земельні ділянки, будівлі, споруди, обладнання, тощо), придбання чи відокремлення якого призначене для здобуття дітьми дошкільної освіти, використовується виключно для роботи з дітьми.

13.7.Заклад освіти вважається ліквідованим  або реорганізованим з моменту внесення про це запису до Єдиного державного реєстру.

 

 

Статут.docx (55987)